Hem / Regionala föreningar / Gotland

Brandskyddsföreningen Gotland

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Tjej kollar brandfilt

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

HA-puff.jpg

Heta Arbeten

Nu har vi lanserat nya Heta Arbeten! Det innebär ett helt nytt utbildningsmaterial, digital certifiering via nytt IT-stöd och många andra kvalitetsförbättringar. Bland annat kan alla användare inom Heta Arbeten få åtkomst till de delar de kan tänkas behöva via funktionen ”Mina sidor” i IT-stödet. Läs mer och boka här!

Brandsakerhet_i_hemmet

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Gå vår digitala utbildning och lär dig det du behöver för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Hitta brandrisker och testa ditt agerande i olika brandscenarier. Avsluta med att göra ett kunskapstest.
Till utbildningen

Egensotning

För att få tillstånd att sota sin egen fastighet måste man styrka att man har tillräcklig kunskap för att kunna utföra sotningen på ett säkert sätt. Utbildningens syfte är att ge deltagaren nödvändig kunskap om sotning för att fylla kriteriet för kommunens medgivande om att sota själv.
Till utbildningen

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-gotland.png

Logga-in-utbildningsstöd.png