Hem / Regionala föreningar / Gävleborg

Brandskyddsföreningen Gävleborg

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Tjej kollar brandfilt

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

Gå en Heta Arbeten-utbildning!

Heta Arbeten är sådana arbeten som medför uppvärmning eller gnistbildning, till exempel svetsning, skärning, lödning och arbete med varmluftspistol eller sliprondell. Försäkringsbolagen kräver att alla som utför brandfarliga Heta Arbeten är utbildade och har certifikat.
Se alla utbildningstillfällen för Heta arbeten

Lån av dvd-filmer

Det finns möjlighet för medlemmarna i Brandskyddsföreningarna Gävleborg, Dalarna och Jämtland att låna utbildnings- och informationsfilmer på dvd.
Läs mer och se filmförteckning

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Gå vår digitala utbildning och lär dig det du behöver för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Hitta brandrisker och testa ditt agerande i olika brandscenarier. Avsluta med att göra ett kunskapstest.
Till utbildningen

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-gavleborg.png

För utbildningsfrågor, kontakta vårt utbildningsbolag:
E-post info@bfnn.se

Logga-in-utbildningsstöd.png