Hem / Regionala föreningar / Dalarna

Brandskyddsföreningen Dalarna

Brandskyddsföreningen Dalarna äger tillsammans med Brandskyddsföreningarna Gävleborg, Jämtland, Västmanland och Uppsala län ett utbildningsaktiebolag, Brandskyddsföreningen Nedre Norrland Utbildning AB. BFNN AB ska genom effektiv administration driva brandskyddsutbildning i de fem länen.

Tjej kollar brandfilt

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

Lån av DVD-filmer

Det finns möjlighet för medlemmar i Brandskyddsföreningen Dalarna, Gävleborg och Jämtland att låna utbildnings- och informationsfilmer på DVD.

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Puff Brandskyddsveckan

Pensionärer brinner inne!

Brandskyddet hos gamla är för dåligt. Generellt ingår inte individanpassat brandskydd i biståndsbedömningen. Därför dör varje vecka svenska pensionärer i bostadsbränder. Vi vill att alla kommuner ska erbjuda individanpassat brandskydd!
Läs vår debattartikel här

Flammys brandsyn

Höstterminen är snart här och Flammy återvänder till årskurs två för att dela med sig av sin kunskap om brandrisker och brandskydd.
Instruktioner för dig som jobbar på räddningstjänsten eller som lärare

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-förening-Dalarna

För utbildningsfrågor, kontakta vårt utbildningsbolag:
E-post info@bfnn.se

Logga-in-utbildningsstöd.png