Hem / Regionala föreningar

Regionala föreningar

I Sverige finns 22 regionala brandskyddsföreningar. De är fristående och har egna styrelser och ordförande. Tillsammans med Brandskyddsföreningen Sverige bildar alla regionala föreningar Brandskyddsföreningen.

Samlingsbild-föreningarna 460 px.jpg

Varje regional brandskyddsförening har en verksamhetsledare som har till uppgift att hjälpa företag, organisationer och allmänheten när det gäller utbildning och information inom området brandskydd. Tillsammans utbildar Brandskyddsföreningen över 150 000 personer i brandskydd varje år.
Här hittar du kontaktuppgifter till alla verksamhetsledare och ordförande

För det gemensamma arbetet mellan de regionala brandskyddsföreningarna och Brandskyddsföreningen Sverige finns Föreningskommittén, där bland annat policy- och utbildningsfrågor behandlas. Ett verksamhetsprogram som gäller för hela landet arbetas fram varje år. Det arbetet sker tillsammans med Föreningskansliet. Föreningskommittén består av Leif Andersson, Per Björkman, Jan Bejrum, André Forsberg, Malin Engelin, Carina Andersson, Lena Lind och Anders Bergqvist. Ansvarig för Föreningskansliet är Nadine Jones Pioud.

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Logga-in-utbildningsstöd.png

Logga-in-intranät.png