Hem / På arbetet / Välj område här / Brandfarlig vara / Diagnos brandfarliga varor

Diagnos brandfarliga varor

Diagnos brandfarliga varor™ är utformat för att passa alla företag och organisationer. En diagnos där hanteringen av brandfarliga varor särskilt studeras hjälper dig att hitta de särskilda risker som sådana varor medför i verksamheten. Du kan får rådgivning om hur din verksamhet på ett bättre sätt skyddas mot dessa risker.

Så här går det till:

Tillsammans med dig gör en av våra experter en nulägesanalys av din organisation och hur hanteringen fungerar som helhet och i sina olika delar. Det hela sammanfattas i en rapport med förslag på förbättringsåtgärder. Syftet är att din verksamhet med brandfarliga varor ska vara säker. Nu och i framtiden.

Du kan lätt bedöma vilka åtgärder du klarar själv och vilka du behöver hjälp med. Rapporten ger ett underlag som förenklar din prioritering och ditt vägval. Med den insikten som grund kan vi hjälpa dig att ta nästa steg. Det kan vara att ta fram en skräddarsydd handlingsplan för hur du ska göra för att ditt företags hantering ska leva upp till kraven i lagen om brandfarliga och explosiva varor.

Vi hjälper dig dessutom med handledningen, uppföljningen och utvecklingen av hanteringen.

Riskanalyser brandfarliga varor

Vi kan göra de riskanalyser som du behöver i samband med tillståndsansökan för brandfarlig vara. Om det behövs kan vi hjälpa dig genom hela tillståndsprocessen för att din hantering ska vara säker och du ska kunna få ett tillstånd från kommunen.

Utbildning brandfarliga varor

Vi kan komma ut till din arbetsplats, bostadsrättsförening, organisation etc. och genomföra utbildning om brandfarliga varor. Om du vill kan vi anpassa utbildningen enligt dina egna önskemål. Du kan din arbetsplats – vi kan brandfarlig vara.

Mer information

Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Åke Persson, telefon 08-588 475 01.