Hem / På arbetet / Räddningstjänst

Räddningstjänst

Räddningstjänsten är en viktig samarbetspartner i vår strävan att skapa ett brandsäkrare Sverige. Det är vår ambition att genom information och utbildning underlätta organisationens arbete både före, under och efter en olycka.

Till höger hittar du förlagsprodukter och utbildningar som är relevanta för dig som arbetar inom den kommunala räddningstjänsten eller andra verksamheter med koppling till samhällsskydd och beredskap. Det handlar om allt från publikationer riktade mot olika fokusområden inom brandskydd, till information och utbildning som bidrar till att höja effektiviteten och förmågan i räddningarbetet. Utrustning, metod och teknik, akutsjukvård på platsen, restvärderäddning samt juridik som berör bränder och brandskydd är några av ämnesområdena.

Det finns också material som kan användas i utbildningen av räddningsledare, samt material som underlättar lärandet inom den egna organisationen och rådgivningen till företag.