/ Brandsäkerhet / Brandskyddsföretag

Brandskyddsföretag

Brandskyddsföreningens logotyp fast i vitt med grön bakgrund

Tillsammans hjälper vi privatpersoner, företag och organisationer att skapa ett bättre brandskydd. Med de rätta verktygen underlättar vi för dig som möter kunden i vardagen.

Omvärlden förändras ständigt och du behöver därför uppdatera dina kunskaper med jämna mellanrum. Ett bra sätt är att delta på våra konferenser och seminarier. Hos oss hittar du aktiviteter inom de flesta områden gällande brandskydd.

Utbildning

Om du ska vara trovärdig i din roll behöver du en bra grundutbildning. Många företag i branschen har våra utbildningar som grundkrav för arbete i vissa funktioner. En del av våra utbildningar är också en förutsättning för att kunna certifiera sig och få behörighet. Vi arbetar bland annat med systematiskt brandskyddsarbete, brandfarlig vara, brandsäkra elinstallationer, brandlarm, sprinkler och restvärderäddning.

Regelverk och normer

Det som skiljer brandskyddsinstallationer från andra tekniska system är att de inte används i vardagen, de ställs på prov först när det brinner. Därför är det särskilt viktigt med krav på robust utformning och regelbundna kontroller. Vi publicerar regelverk och normer som säkerställer utformning och kontroll av ett bra tekniskt brandskydd. Om du vill vara säker på att alltid ha aktuell information kan du abonnera på våra regler och normer.

Litteratur

Med hjälp av våra böcker kan du spetsa till ditt budskap ytterligare. Vi har bred och djup kunskap som hjälper dig att utforma ditt budskap utifrån den målgrupp du möter.