Hem / På arbetet

Brandskydd på arbetet

Oavsett om du arbetar på en stor fabrik eller driver ett mindre bolag så måste någon ansvara för brandskyddet på arbetsplatsen. I menyn till vänster hittar du flera olika områden där du kan läsa mer om vad som gäller för just er. Om du klickar högst upp på "välj område här" hittar du ytterligare ett antal områden att fördjupa dig i. Om du behöver mer stöd och hjälp erbjuder Brandskyddsföreningen ett stort antal kurser i olika ämnen samt en mängd förlagsprodukter, filmer och e-learning.

Vi ger dig brandsäker kunskap

Om du vill ta del av vårt utbud kopplat till förlag, utbildning och rådgivning finns självklart allt i vår webbutik. Allt överskott går direkt in i föreningens arbete. Varje gång du handlar hos oss är du med och bidrar.

Träffa oss på SKYDD

Kom förbi vår monter A19:10 på Älvsjömässan den 25–27 oktober! Lär dig mer om exempelvis normer, certifieringar och hur du kan höja din kompetens genom våra utbildningar. I år kör vi också miniseminarier inom säkerhet- och brandområdet.
Ta del av seminarieprogrammet här
Beställ gratis inträdesbiljett här

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Behöver du hjälp?
Kontakta våra rådgivare.