Hem / Om oss / Lediga tjänster / Projektledare

Vi söker en projektledare till vår utbildningsverksamhet

Trivs du i en projektledarroll och har ett starkt affärstänk? Till Brandskyddsföreningens utbildningsverksamhet söker vi nu en driven person med viljan att utveckla och ansvara över kommande utbildningsprojekt.

Brandskyddsföreningen är en växande organisation som tar ett viktigt och verkligt samhällsansvar. Som projektledare har du ett ansvar att planera, identifiera och utveckla utbildningserbjudande. Du har ett starkt intresse för brandskyddsfrågor och genom ditt systematiska arbete och omvärldsbevakning identifierar du aktuella utbildningsområden samt presumtiva kunder.

Beskrivning av tjänsten

I rollen som projektledare har du huvudansvar för utbildningar och seminarier, som du ska se till genomförs på ett optimalt sätt, både ur ett pedagogiskt och ekonomiskt perspektiv.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Identifiera nya utbildningsområden samt  utveckla befintliga
  • Planera och genomföra utbildningar och övriga aktiviteter
  • Kontraktera föreläsare eller seminarieledare samt ordna det praktiska för genomförande av dessa
  • Upprätta budget och göra en ekonomisk uppföljning av arbetet
  • Delta i olika arbetsgrupper och företräda Brandskyddsföreningen externt

Arbetsuppgifterna i rollen är varierande och innebär både operativt och strategiskt arbete. Du är en del av ett team på tio personer där samarbete och kommunikation är en stor byggsten för att arbetet ska flyta på framgångsrikt.

Vem är du?

Vi ser gärna att du som söker har en eftergymnasial utbildning, gärna inom projektledning. Du har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och erfarenhet från utbildningsbranschen är en merit. Då du kommer ha många interna och externa kontakter, ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du behärskar Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av något CRM-system.

Som person har du en kommersiell läggning kombinerad med stark målmedvetenhet. Du är driven, ansvarsfull och initiativrik. Du har en utåtriktad personlighet och trivs i en miljö präglad av kundfokus. Du lägger stor vikt vid kundbehov och kundtillfredsställelse, är kommunikativ, analytisk och har förmåga att jobba självständigt. Vidare är du prestigelös och har en förmåga att se helheten i det du tar dig an.

Om Brandskyddsföreningen

Brandskyddsföreningen är en allmännyttig ideell förening som arbetar för ett brandsäkrare Sverige. Genom information och utbildning hjälper vi människor, företag och organisationer att ta eget ansvar för sitt brandskydd.

I denna rekrytering samarbetar vi med TNG.

Om TNG

TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser – dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och bidrar långsiktigt till en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och unika erbjudande och vi har växt snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.

Vi använder oss av screeningtester i våra rekryteringsprocesser. Läs mer här: www.tng.se/kompetens-och-personlighets-tester

Har du någon funktionsnedsättning som gör att du kan få svårigheter att genomföra testerna t ex om du har dyslexi, ta kontakt med oss. Det finns tidsbegränsade inslag i testningen som kan göra att dyslektiker missgynnas och vi vill gärna hjälpa till att skapa de bästa förutsättningarna. Du får gärna ringa oss om du har övriga frågor eller funderingar.

Är du rätt person för denna tjänst?

Välkommen med din ansökan! Skicka ett personligt brev och cv till dana.jennerstrom@tng.se.