Hem / Om oss / Lediga tjänster / Marknadsansvarig

Vi söker en marknadsansvarig

Brandskyddsföreningens verksamhet fortsätter att växa. Vi förstärker vår organisation och söker nu en erfaren marknadsansvarig som vill bidra till vår fortsatta expansion och framgång. Tjänsten innebär dels ansvar för olika marknadsinsatser, dels ett strategiskt marknadsföringsarbete. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Beskrivning av tjänsten

Din roll blir viktig för vår verksamhet – en arbetsplats som präglas av engagemang, förtroende och ambition att stärka Brandskyddsföreningens vision om ett brandsäkrare Sverige.

Som marknadsansvarig kommer du att arbeta med olika målgruppsanpassade erbjudanden och aktiviteter i syfte att skapa och behålla goda kundrelationer inom samtliga affärsområden. Det långsiktiga målet är att öka spridningen av brandkunskap genom att nå ut till fler företag och organisationer med utbildningar, förlagsprodukter och andra produkter och tjänster utvecklade av våra brandexperter.  Du förväntas också bidra till att lyfta koncernens samlade kommunikationsstrategier genom arbetsgruppens utvecklingsarbete.

Tjänsten består i huvudsak av två delar där den marknadskoordinerande rollen är cirka 75 procent och den teamledande och strategiska rollen är cirka 25 procent.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Sammankallande och föredragande på marknadsmötena
  • Fördela ansvarsområden till alla marknadskoordinatorer inklusive dig själv
  • Vara delaktig i att bygga upp och operativt ansvara för vår interna inhämtning av information kring produkter/tjänster och marknadsbehov
  • Bidra till paketering av erbjudanden och målgruppsidentifiering
  • Upprätta uppföljningsmetoder
  • Representera marknadsavdelningen i Brandskyddsföreningens Service AB:s ledningsgrupp
  • Följa utvecklingen inom digital marknadsföring för att ständigt vara i framkant

Du är en del av en arbetsgrupp på 10 personer och rapporterar till kommunikationschefen.

Vem är du?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, gärna från Berghs, IHM eller en akademisk examen, samt ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har gedigen erfarenhet inom digital media och webb samt goda kunskaper inom CRM-system. Du har förmågan att växla mellan det strategiska och operativa för att hitta optimala lösningar, och du har erfarenhet av – eller ambitioner att utvecklas som teamleader. Du är en prestigelös och positivt lagd person som arbetar självständigt och ansvarsfullt. Du är social, kommunikativ och har lätt att samarbeta. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, kreativ och idérik, och blir stärkt av att jobba i ett team.

I denna rekrytering samarbetar vi med TNG.

Välkommen med din ansökan! Skicka ett personligt brev och cv till dana.jennerstrom@tng.se.

Om Brandskyddsföreningen

Brandskyddsföreningen är en allmännyttig ideell förening som arbetar för ett brandsäkrare Sverige. Tillsammans arbetar vi för ett brandsäkrare Sverige. Genom information och utbildning hjälper vi människor, företag och organisationer att ta eget ansvar för sitt brandskydd.

Om TNG

TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser – dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och bidrar långsiktigt till en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och unika erbjudande och vi har växt snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.

Vi använder oss av screeningtester i våra rekryteringsprocesser. Läs mer här: www.tng.se/kompetens-och-personlighets-tester