Hem / Om oss / Bli medlem / Medlemsförmåner

Medlemsförmåner

Som medlem är du med och utvecklar

En av Brandskyddsföreningens uppgifter är att påverka opinionsbildare för ett bättre brandskydd. Ju fler medlemmar vi är desto större är våra möjligheter att påverka. Våra medlemsföretag är stora som små. Verksamheten varierar från företag i tillverkningsindustrin till rena tjänsteföretag, från försäkringsbolag till kommuner och myndigheter. Det vi har gemensamt är att vi vill påverka och skapa ett brandsäkrare Sverige. Som medlem i Brandskyddsföreningen får du utvald och aktuell information utan att själv behöva söka den.

Styrkan i vår verksamhet ligger i det nära samarbete vi har med näringsliv, myndigheter, försäkringsbolag, kommuner, räddningstjänster och våra regionala brandskyddsföreningar.

Genom verksamheter som Elektriska Nämnden, Lantbrukets Brandskyddskommitté, Försäkringsbranschens Restvärderäddning och Institutet för Räddningstjänstens Ledarskapsutveckling har vi bred kompetens som hela samhället kan ta del av.

Medlemsförmåner

Som medlem i Brandskyddsföreningen stödjer du utvecklingen av det förebyggande brandskyddet i samhället. Dessutom får du:

• Prenumeration på BrandSäkert – Brandskyddsföreningens tidning som utkommer med 7 nummer per år.
  • Reportage om aktuella händelser inom brand, skydd och säkerhet.
  • Prenumeration på Brandskyddsföreningen Sveriges digitala nyhetsbrev.
  • 10 procents rabatt på Brandskyddsföreningen Sveriges utbildningar i det öppna kursutbudet, rådgivningstjänster och utvalda förlagsprodukter. Observera att rabatten endast gäller Brandskyddsföreningen Sveriges utbildningar, kontakta din regionala brandskyddsförening för prisuppgift på deras utbildningar.
  • Inbjudningar till olika utbildningar.
  • Brandforskningsresultat från Brandforsk.
  • Medlemskap i din regionala brandskyddsförening som är vår förlängda arm ute i landet.

Företag:
Medlemsavgift 390 SEK + avdragbar serviceavgift 950 SEK* = 1 340 SEK/år.

Stödjande medlem**:
Medlemsavgift 390 SEK/år

* = Avdragsgill kostnad
**= Enskild person kan också bli medlem i Brandskyddsföreningen. I medlemsavgiften ingår endast prenumeration på BrandSäkert – Brandskyddsföreningens tidning som utkommer med 7 nummer per år. Inga rabatter på Brandskyddsföreningens utbildningar, rådgivningstjänster eller förlagsprodukter ges.

Bli medlem här