Hem / Om oss

Om oss

Brandskyddsföreningen är en allmännyttig ideell förening som arbetar för ett brandsäkrare Sverige. Vi är en opartisk påverkare som utvecklar och sprider kunskap om ett bra brandskydd.

Beställ förtjänsttecken och medaljer!

Brandskyddsföreningens förtjänsttecken delas ut för minst 20 års betydelsefull verksamhet inom räddningstjänsten, eller för lika långvarigt stödjande av räddningstjänsten på annat sätt. Vi ger också möjlighet att uppmärksamma personer utanför räddningstjänsten som utmärkt sig i räddningsarbete, då med förtjänstplaketter för rådigt ingripande.
Läs mer om våra förtjänsttecken och medaljer här

Stöd vårt arbete – bli medlem!

En av Brandskyddsföreningens uppgifter är att påverka opinionsbildare för ett bättre brandskydd. Ju fler medlemmar vi är desto större är våra möjligheter att påverka. Styrkan i vår verksamhet ligger i det nära samarbete vi har med näringsliv, myndigheter, försäkringsbolag, kommuner, räddningstjänster och våra regionala brandskyddsföreningar. Bli medlem du också!
Läs mer om medlemskapet här

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Skadeplats2016

I år flyttar Skadeplatskonferensen söderut! Den 27–29 september möts vi i sundets pärla för två spännande dagar av föreläsningar, förevisningar och utställningar. Som vanligt tjuvstartar konferensen kvällen 27 september med nätverksträffar. Ett guldtillfälle att utbyta erfarenheter, nätverka med kollegor och partners med likvärdiga intresseområden från hela Sverige.

Läs programmet och anmäl dig här

| Mer info

Elektriska Nämndens seminarium

Försäkringsbolagsdagen

Välkommen till Försäkringsbolagsdagen den 4 oktober – en heldagskonferens för dig som arbetar med utveckling av nya försäkringar samt risk- och skadehantering. Årets tema är natur- och miljökatastrofer.

Läs mer och anmäl dig här

| Mer info