/ Webbinarium: Brandskyddsansvarig – vad gäller?

Webbinarium: Brandskyddsansvarig – vad gäller?

Brandsläckare och texten Brandsnack

Den 13 juni genomförde vi BrandSnacket ”Brandskyddsansvarig – vad gäller?”. Att brandskydd och säkerhet är viktigt i en verksamhet känner de flesta till, men vad det innebär och vad rollen brandskyddsansvarig innebär är inte helt självklart. Representanter från Brandskyddsföreningen redogjorde för vad som gäller samt gav en kort presentation av tre utbildningar. Avslutningsvis svarade talarna på deltagarnas frågor.

Under webbinariet fick deltagarna svar på, bland annat, följande frågor:

• Behövs en brandskyddsansvarig i alla verksamheter?
  • Vad är det som styr behovet på en verksamhets brandskydd?
  • Vad är det som styr behovet på en individs kunskapsnivå och utbildningsbehov?
  • Vilka arbetsuppgifter har en brandskyddsansvarig?
  • Hur kan brandskyddsarbetet skilja sig åt mellan olika verksamheter?

De nämnde även tre av de utbildningar som Brandskyddsföreningen erbjuder för brandskyddsansvariga: Brandskyddssamordnare – SBA, Brandskyddskoordinator och Brandskyddsledare och presenterade kort innehållet, vad du lär dig under utbildningarna och vem dessa utbildningar riktar sig mot.

Missade du webbinariet? Vill du se BrandSnacket i efterhand eller tipsa en kollega om att se det? Se inspelningen här nedan:

Medverkande

Deltog från Brandskyddsföreningen gjorde:

Lars Brodin, Brandingenjör och expert systematiskt brandskyddsarbete Isabell Liungman Bosaeus, Chef Kunskapsspridning
Jakob Sandlund, Chef Direktsälj

Vill du anmäla dig till fler kostnadsfria webbinarier? Prenumerera på våra utskick och få information här.